Bok - De hemmelige barna

DE HEMMELIGE BARNA av Alison McQueen "India 1925. Britiske James MacDonald driver en teplantasje i provinsen Assam. Han trives i India, og har ikke noen hast med å gifte seg med en av de mange kvinnene som blir sendt til imperiet med det mål for øye å finne seg en ektemann. I stedet tar han en...

Ny parfyme

en ny duft Denne her parfymen kjøpte jeg med meg fra Zara når vi var i Malaga. Jeg var tett i nasen så jeg fikk ikke kjent så veldig mye av lukta på den før jeg kjøpte den - men heldigvis synes jeg den lukter godt nå som jeg kan lukte fritt. Dette var en av veldig få ting jeg faktisk kjøpte på...

En veldig fin helg

Se så fint lys det var! I RUINENE PÅ HOVEDØYA Noen bilder fra søndagen med Jarl - vi tok båt ut til Hovedøya, hvor vi gikk rundt, snakka, knipset litt bilder og drømte oss bort fra bylivet. Vi begge setter veldig stor pris på stillhet, natur og muligheten for å trekke oss litt unn...

Hercules cave, byvandring og masse regn

Lørdagen ble for oss på reiseliv tilbrakt på tog, fra Marrakech til Tanger. Resten av skolen dro hjem, men vi skulle videre til Spania. SISTE STOPP FØR SPANIA: Tanger Her står vi inne i Hercules Cave, hvor det sies at han oppholdt seg. Guiden vår fortalte at denne åpningen ser ut som Afri...

Vår dag i Marrakech

Marrakech betyr "Guds land" Marrakech må jeg si var veldig ulikt Agadir - mer slik jeg hadde forestilt meg Marokko. Agadir var en typisk turistby ved havet på mange måter, selvfølgelig med marokkansk kultur der også. Marrakech var tildekte kvinner, trange gater, ensfargede bygninger me...

En dag i en berberlandsby

På veien fra Agadir til Marrakech stoppet vi i en berberlandsby hvor vi fikk bli med på forskjellige aktiviteter. TID FOR TE Det jeg liker aller beste med å reise til andre land (og rundt i Norge også for så vidt) er å se naturen. På denne turen var vi for det meste i store byer, ...

Blå

BLÅ HIMMEL, BLÅTT HAV, BLÅ DØRER OG BLÅ BÅTER Denne lille landsbyen ved havet var helt nydelig! Fiske- og surfelandsby var det vel de sa det var. Masse båter og perfekte bølger - man skjønner hvorfor! Jeg fikk litt Australiavibes av å tråkke i sanda - som jeg alltid gjør når jeg ...

Kameltur

UT PÅ TUR ALDRI SUR Dette er inngangen til en barneskole - så utrolig søt! Det å sitte på en kamel når den reiser seg - det er litt av en opplevelse! Vår andre dag i Agadir startet med en time(++) kamelridning litt utenfor byen. Kamelen som jeg og Ingri satt på tror jeg ...

Marked i Agadir

Vår første dag i Marokko - rettere sagt Agadir - brukte vi på markedet og ved bassenget. En liten tur ned til sjøen(som var noen få hundre meter ned fra hotellet) ble det også. Været var akkurat perfekt; overskyet på gåturen inn til byen og sol når vi ville steke kroppen. Kun etter en dag i sola ...

Lenge siden sist

Heia bloggen <3 Nå har jeg vært borte en stund, så vær forberedt på en bildestrøm fra Marokkoturen de neste dagene! Vi kom hjem på onsdag og dagene etter har gått med på vasking av klær, utpakking og en super koslig helg med besøk av min kjære♥ Bildene er av den nydelige solnedgang...

Gleder meg til sommern.

Bok - the Last Letter from your Lover

Jojo Moyes er fantastisk Denne forfatteren her altså, hun kan det å skrive gode romantiske bøker! Jeg har sikkert minst 5 bøker skrevet av henne. Og jeg må si at denne boken var langt i fra en skuffelse. Som dere ser, leste jeg denne på engelsk - men jeg tenkte jeg kunne skrive om teksten bak ti...

Macro

Et lite tips.. For dere der ute som er fotointeressert, men som ikke har et macroobjekt - ta av objektivet du har på kameraet og snu det! Det går ikke ant å sette det fast, og du må være ganske stødig på hånden for at det skal gå, men det funker om du vil, og du kommer ganske nærme. Disse b...

Tips: 4 TV-serier

Selv om det sakte men sikkert går mot sommer, vet vi jo alle at norsk sommer ikke akkurat byr på bare solskinnsdager og uteliv. Vi kommer til å få en god porsjon regnværsdager - og hva er det beste å gjøre da? Jo, se på litt TV-serier, enten alene eller sammen med andre. Jeg tenkte derfor å tipse...

Min hverdagssminke

(Egentlig blir det litt feil å kalle det hverdagssminke - i og med at jeg nesten aldri bruker sminke til hverdags, annet enn når vi skal bort fra skolen. Som ikke er hver dag.) Her er da det jeg bruker i trynet! Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har særlig til peiling på sminke - det er sjelde...

a line a day

Et lite tips for de som ikke vil skrive i dagbok, men som gjerne vil ha noe nedskrevet noe for hver dag. Jeg kjøpte den på Typo(som ikke finnes i Norge:´(), men det er bare å søke opp A line a day på google så kommer det nok mange forslag! Det er et spørsmål for hver dag som du skal svare på, og ...

Farger Blomster Havet

Let's talk purses

For å være helt ærlig er ikke vesker en stor lidenskap og noe jeg bryr meg så veldig om. Jeg blir nok aldri en av dem som bruker mange tusen på en veske - om jeg da ikke blir rik og velger å investere i en veske som holder lenge. Men uansett tenkte jeg å vise dere de få jeg har! Som dere fort vil...

Filmtips på en søndag

Love Is In the Air 10 things I hate about you er en gammel film, men fortsatt like bra! Den handler om to vidt forskjellige søstre, hvor lillesøster, Bianca, er superpopulær og storesøster, Kat, holder seg mest for seg selv. For at lillesøster skal få lov til å dra på date, må o...

I toalettmappa på reise

Nå sitter jeg vel på flyet til Marokko, men det betyr jo ikke at jeg ikke skal få ut et innlegg i dag! Så jeg tenkte jeg kunne vise dere hva jeg som regel har med i toalettmappa mi når jeg er ut å reiser, - LET'S DIVE IN - hårstrikk, fliseklemmer, hårbøyler og tørrshampo til håret // bodysp...

Pakkepakkepakk

Kofferten er tatt frem og nesten ferdigpakket igjen - i morgen tidlig drar jeg! Det er slikt som aldri går opp for meg før jeg faktisk er der jeg skal, så i morgen kveld får jeg nok et bittelite sjokk når det går opp for meg at jeg er i Marokko, haha. Uansett så gleder jeg meg kjempe masse! ...

2 dager til Marokko

SEE YOU SOON MOROCCO På lørdag drar jeg til Marokko! Sammen med 70 elever og 5 lærere (ca.) tar jeg flyet fra Gardermoen til Agadir hvor vi skal være frem til torsdag. Torsdag drar vi med buss til Marrakesh. På lørdag drar vi i reiselivklassen med tog til Tanger(nord i Marokko) mens resten av ...

Bok - Blomstenes hemmelige språk

Jeg måtte bare stikke innom en rask tur å tipse dere om denne boka. I forrigår startet jeg å lese 30 sider - dagen etter klarte jeg ikke å legge den ifra meg før den var ferdig utlest. Noen bøker er bare slik, må bare lese alt på en gang, ellers sitter jeg der, gjør andre ting mens tankene konsta...

Trening og forhåndsskriving av innlegg

Jeg prøver å komme inn i en form for treningsrutine igjen etter ferien - da det ikke ble så mye som 1 treningsøkt(sett bort i fra litt skigåing). For min del synes jeg alltid det er veldig greit å skrive ned når, hvordan, hva og hvor lenge hver trening er, slik at jeg har litt kontroll på det. Nå...

Påskeliljer

EARTH LAUGHS IN FLOWERS I mitt fremtidige hjem skal jeg ha masse planter og blomster - det er jo så utrolig fint!
Inger Marie Hammer

19, Levanger

For øyeblikket går jeg på folkehøyskole i nærheten av Oslo, men er opprinnelig fra Levanger i Nord-Trøndelag. Jeg elsker å skrive, i tillegg til at jeg har en interesse for foto. Her kan du forvente deg litt av hvert, men hovedsaklig har jeg startet denne bloggen for å ha en plass hvor jeg kan skrive om alt mulig jeg vil skrive om.